BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 27, 2010

Superhero




Sharif bukanlah nama asing bagi kami penduduk Subang Jaya,Kg Dusun dan SK SS19 SJ khasnya. Cikgu Sharif pernah mengajar Pendidikan Khas di sini dan ribuan kali kami bertindak menyelamatkan beliau dari kecelakaan. Bukanlah beperwatakan baik semasa zaman mudanya, pernah menjawat jawatan Ketua Samseng Kg Dusun dengan gelaran Sharif Dol Samseng Kg Dusun suatu ketika dahulu. Namun kini bukan sahaja Kg Dusun bahkan satu Malaysia mengenali Cikgu Sharif sebagai Superhero sejati yang berjaya menyelamatkan nyawa manusia. Kami sungguh berbangga mempunyai rakan sehebat beliau. Superhero seperti Superman, Batman, Spiderman, Cicakman, Keluangman, Cikgu Sulaiman pasti irihati dan mungkin terfikir untuk bersara dari arena superhero ini. Syabas Cikgu Sharif. From zero to superhero.

Saturday, January 23, 2010

Cikgu baru



Tahun 2010, SKSS19 Subang Jaya telah menyaksikan pertukaran 3 orang guru terhebat kami iaitu En. Mustaffal, Ustaz Zawawi dan Pn. Faridatul Azna. Namun kami juga menerima kehadiran yang tidak disangka-sangka dari seorang guru wanita yang menjadi idola dan ikon terkenal di Daerah Gombak sejak sekian lama. Beliau sangat berpengalaman luas dalam bidang pendidikan terutamanya Pendidikan Khas dan menjadi bahan rujukan bergerak Pendidikan Khas hingga menyukarkan pergerakan beliau bersama keluarga. Amat bertuah Petaling Perdana dan sekolah kami khasnya mempunyai guru sehebat beliau.Maafkan saya kerna tidak mampu mengisahkan kehebatan beliau dengan lebih lanjut kerana jari-jemari seakan kaku, saraf spina jam dek aura kehebatan beliau.

Tuesday, January 19, 2010

Amali menggosok gigi






Bangun pagi gosok gigi, cuci muka dan mandi, pakai baju minum kopi pergi sekolah belajar. Mudah amat perkara menggosok gigi, tetapi betulkah teknik menggosok anda. Jururawat gigi berpengalaman, (Pn. Siti Hawa dan Pn. Fadhilah) telah mengadakan demonstrasi dan tunjuk ajar tentang teknik menggosok gigi yang betul.

Wednesday, January 13, 2010

Cek gigi





Sangat menakutkan bagi murid-murid pendidikan khas apabila gigi mereka diperiksa secara terperinci oleh jururawat gigi Pn. Siti Hawa. Setelah sekian lama murid-murid bercuti panjang dan bangun lewat sekaligus lewat memberus gigi menyebabkan banyak karies gigi terbentuk. Sebenarnnya bukan murid sahaja yang gentar gigi diperiksa malahan jururawat dan guru juga turut menggeletar kerana perlakuan di luar jangkaan murid, ada peralatan yang digigit sekaligus ditelan dan tangan Cik Arlinawati juga hampir putus digigit dan terpaksa menjalani pembedahan menyambung semula urat-urat tangan beliau.

Tuesday, January 5, 2010

Wajah-wajah 2010



Antara wajah-wajah 2010 PPKI SKSS19SJ pada hari pertama persekolahan.

Friday, January 1, 2010

Meeting Panitia





Mesyuarat panitia pend. khas telah diadakan pada 30 Dis 09 dengan jayanya, Mesyuarat berlangsung secara serius ini memakan masa hampir 19 jam untuk berakhir kerana terlalu banyak perkara dibincang dan dihalusi satu persatu termasuklah majlis pernikahan En Atiqi yang entqah bila.Semoga segala yang dirancang untuk 2010 berjalan dengan jayanya.