BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 30, 2009

Beban tugas seorang guru



Kedengaran murid dan ibu bapa zaman sekarang mengeluh beg sekolah yang digalas semakin berat dek kerana bilangan buku yang semakin banyak perlu dibawa pergi dan pulang dari sekolah. Itu yang tersurat dan jelas kelihatan di mata masyarakat.
Guru zaman sekarang juga semakin berat beban tugas yang ditanggung. Lakaran kartun di atas membayangkan realiti beban seorang guru biasa. Di sini saya selitkan sedikit bebanan yang menjadi kebiasaan bagi seorang yang bergelar Guru Pendidikan Khas. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Monday, September 28, 2009

Wonderpets terbunuh



Tanggal 17 September 2009 menyaksikan perginya seorang wira ke alam yang kekal abadi. Tuck wira wonderpets telah terbunuh di tangan En waseem. En Waseem telah menarik keluar kepala kura-kura kerdil ini sekuat hati menyebabkan urat saraf, vena, kapilari, saraf tunjang dan tulang belakang kura-kura ini terkeluar dari landasan asal menyebabkannya menemui ajal ketika itu juga. Tolong jangan sesekali menganggap Waseem sekejam Nazi semasa peristiwa Holocaust di kem Auschwitz - Birkenau yang membunuh sejuta puak Yahudi di bilik gas. Waseem melakukannya demi sains semata. Hasil pemerhatian Waseem terhadap eksperimen yang dijalankan ini didapati leher kura-kura dapat dimaksimumkan sehingga 1.5cm dan boleh dipendekkan seminima 0.231cm.
Pemergian mu tidak sia-sia. Inilah ragam murid Pendidikan Khas, jangan la bela haiwan kat kelas nanti akan jadi bahan kajian dan eksperimen yang sangat ekstrem.

Sunday, September 27, 2009

Cikgu praktikal



Cikgu Maisarah, Cikgu Faizal dan Cikgu Noraziah. Pejam celik,pejam celik tamat sudah tempoh praktikal mereka di sekolah ini. Nasib baik pejam buleh celik balik. Kehadiran kalian menambah ceria kami semua.

Tuesday, September 15, 2009

Balik kampung





Raya dah dekat, ramadhan semakin meninggalkan kita, bahang balik kampung makin terasa. Waseem telah bersedia untuk balik kampung dengan menunggang motosikal. Jimat duit minyak dan tol kalau naik motor kata waseem.

Wednesday, September 2, 2009

Hang Tuah gagal SPM



Sekadar hiburan untuk hampa semua yang stress.

Tuesday, September 1, 2009

Pakar puzzle



waseem memang telah diakui seorang murid pakar dalam permainan puzzle. Pembuat dan kilang2 yang buat puzzle sekarang ni tgh pening (puzzle) nak merekacipta puzzle terbaru yang mampu memeningkan waseem.