BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 18, 2009

Mural






Pandemik H1N1 mengakibatkan 100% murid pendidikan khas tidak hadir ke sekolah hari ini. Demi menghilangkan rindu pada anak murid kami sepakat menghias dinding kelas dengan lukisan mural.

penangan H1N1





Akibat penularan wabak H1N1 yang makin serius, kehadiran ke sekolah amatlah tidak memberangsangkan. kelihatan dalam gambar ibu Shahizat menjemputnya pulang awal dan cikgu hebat kita En Malik Sulaiman menghantar Muhamad Arief pulang ke rumah. Ibu bapa tidak digalakkan menghantar anak ke sekolah terutama bagi mereka yang kurang sihat.

Sunday, August 16, 2009

Selamat tinggal Cik Noraziah






Selamat tinggal buat selama-lamanya kepada Cik Noraziah dan selamat datang Puan Noraziah. Jumaat 8 Ogos menyaksikan satu detik bersejarah buat bakal cikgu dari Parit Jawa ini. Tiada sebarang pingat atau darjah kebesaran dari mana-mana sultan untuknya namun setelah diijabkabulkan maka sah sudah beliau menjadi isteri orang dan secara automatiknya darjah kebesaran seorang isteri dikurniakan yang membawa gelaran PUAN.

Friday, August 14, 2009

Sambutan Hari Lahir

Thursday, August 13, 2009

Minggu matematik



Minggu matematik pada 27 - 31 Julai yang lalu berlangsung dengan jayanya dan pelbagai program hebat telah diadakan. Murid-murid pendidikan khas tidak terkecuali dan inilah senarai pemenangnya :
Tahap satu 1. Nurfarhana
2. Nurfaiqa
3. Muhd Hadif

Tahap dua. 1. Nadhirah hani
2. Jishnu
3. Mohd Nabil

Sunday, August 9, 2009

Mesyuarat agung PIBG PPKI





Mesyuarat PIBG PPKI telah dijalankan pada 8 Ogos 2009 bertempat di bilik Nilam Sari.

Saturday, August 8, 2009

cadangan aktiviti di hujung minggu

Apa aktiviti untuk hujung minggu pada esok hari? Mungkin nak keluar jalan-jalan tapi dengan penyakit H1N1 yang semakin serius dan sangat mudah berjangkit, ada baiknya duduk di rumah sahaja melayan anak-anak. Di sini saya cadangkan suatu aktiviti untuk dijalankan bersama anak-anak di rumah.

Use this recipe and let kids have fun making biscuits shaped as letters from the alphabet!
Prep Time: 15 minutes
Cook Time: 15 minutes
Ingredients:
• Refrigerator Biscuits
• Melted Butter or Margarine
• Cinnamon and Sugar
• Grated Cheese
• Poppy Seeds
• Sesame Seeds
Preparation:
Remove one or two refrigerator biscuits at a time and form them into the shape of letters... Why not spell out your whole name? Set them on a cookie sheet.
Prepare small bowls of sesame seeds, poppy seeds, grated cheese, and/or cinnamon sugar; also put melted butter into a small bowl. Brush the biscuits with melted butter and then sprinkle with whatever treats in the bowls you want. Bake as directed on the biscuit roll package.
Eat while warm - these are great with a little peanut butter and jelly!

Friday, August 7, 2009

123456789



Mungkin posting kali ini tidak menarik dan tidak bererti kepada sesetengah individu.
Cuba perhatikan waktu dan tarikh yang berjaya dibekukan oleh lensa kamera buruk saya.
Tepat jam 12.34,56 saat pada 07/08/09 masa dan tarikh adalah seperti berikut 12:34:56 07/08/09 (123456789), perkara ini hanya berlaku 1 saat sahaja dan tidak akan berulang selamanya. Apa yang kita lakukan ketika itu? Berzikir mungkin! Hargailah masa selagi ada masa. Terima kasih kepada cikgu Atiqi yang menyedari tentang peristiwa ini walaupun beliau tak pakai jam.

Thursday, August 6, 2009

H1N1 virus prevention



H1N1 berada di sekeliling kita dan makin ganas. Layan la video ini, mungkin kita dapat belajar sesuatu untuk melindungi diri kita dan keluarga.

Wednesday, August 5, 2009

Lawatan ke Masjid Abu Bakar As-Siddiq





Sekolah telah dilanda masalah bekalan air yang serius. Guru-guru dan PPM secara tidak langsung sangat susah hati, tidak senang duduk, fobia, tekanan darah tinggi, dan stress yang amat sangat. Bukannya kami sakit perut tapi mengenangkan anak murid yang tidak mampu bertahan jika terasa hendak buang air kecil apatah lagi air besar. Suatu lawatan tergempar telah diadakan ke tandas Masjid Abu Bakar As-Siddiq yang terletak di hujung padang sekolah. Lawatan ke masjid nampaknya mampu menenangkan hati dan mengurangkan kadar keaktifan murid-murid.

Tuesday, August 4, 2009

Jus epal Fikri






Jus epal istimewa ini diekstrak khas daripada tujuh biji epal dari tujuh benua oleh adik Muhd Fikri dengan bimbingan dari peserta iron chef musim ke 18 En Muhd Faizal.